6 درمان ساده و موثر براي شوره در مژه ها

تازه ترين مقالات در حوزه پوست و مو

6 درمان ساده و موثر براي شوره در مژه ها

۲۹ بازديد

برخي صابون‌ها

شما مي‌توانيد براي رهايي از اين مشكل صورت خود را با صابون‌هايي بشوييد كه حاوي روغن درخت چاي و يا پيريتيون روي باشند. اين صابون‌ها به مبارزه با مخمرها و جرم‌هايي كه عامل ايجاد شوره‌ها بوده‌اند كمك مي‌كنند.
 
شامپو بچه

مقداري شامپو بچه‌ي رقيق را با گوش پاك‌كن به مژه‌هاي بالا و پايين خود بزنيد. براي گرفتن نتيجه‌ي سريع‌تر براي هر مژه 4 تا 5 بار اين كار را تكرار كنيد. در زمان زدن شامپو چشم‌هاي خود را بسته نگه‌داشته و فوراً آن‌ها را با آب بشوييد.
 
ماساژ با روغن بادام

براي از بين بردن خشكي پلك‌ها، هر شب قبل از خواب آن‌ها را با روغن بادام گرم ماساژ دهيد. اين كار به بازسازي، رشد دوباره و احياي مژه‌هاي شما كه ممكن است به خاطر شوره‌ها ريخته باشند كمك مي‌كند.
 
حفظ بهداشت مژه و پلك‌ها

مطمئن شويد هيچ مواد آرايشي روي چشم‌هاي شما نمانده است. براي جلوگيري از باقي ماندن مواد آرايشي و هرگونه آلودگي روي چشمان خود، يك روال منظم براي شستشوي آن‌ها داشته باشيد. آلودگي غدد چشم را تحريك به ايجاد شوره‌ي بيشتر مي‌كند. آرايش پاك‌كن‌هايي براي چشم خود خريداري كنيد كه توسط افراد متخصص تست شده باشند.
 
يك رژيم غذايي سالم
آب‌ميوه و سبزيجات تازه بخوريد. از مصرف كافئين، الكل و غذاهاي چرب خودداري كنيد. براي گرفتن نتايج بهتر مي‌توانيد از سبزيجات آب‌پز مصرف كرده و روزانه 8 تا 10 ليوان آب بنوشيد.
 
نزد چشم‌پزشك برويد
درمان‌هاي خانگي براي شوره در مژه‌ها مي‌توانند در حل اين مشكل به شما كمك كنند. بااين‌وجود اگر از آن‌ها نتيجه‌اي نگرفتيد بهتر است با يك چشم‌پزشك در اين باره مشورت كنيد. اين كار را براي اطمينان از درمان و مراقبت‌هاي صحيح انجام دهيد. پزشك به شما قطره و پماد آنتي‌بيوتيك مناسب تجويز خواهد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.